Preambul storry 1:
Un amic colonel,
comandant de pompieri la Giurgiu, a cărui activitate publică şi
atitudine profesională de înaltă ţinută merită respectul
tuturor, nu doar al meu, sau al altui amic spunea, zilele trecute, că
un comandant trebuie să îşi promoveze oamenii nu să se folosească
de imaginea lor şi a instituţiei pentru a se promova pe sine, mai
ales în campanii umanitare penibile! Nu ştiu despre cine vorbea
colonelul, din care am citat aproximativ, dar utilizarea în scop
personal a imaginii, fie şi prin aserţiunea regal-grasiată EU SÎNT
INSTITUŢIA, reprezintă un transfer de identitate care are menirea
de a încredinţa un şef slab că este un fel de trimisul Domnului,
dotat cu adevărul absolut!
Preambul storry 2:
Madamei Stepaniade
i-a ieşit un neg în mijlocul obrazului. L-a văzut într-o
dimineaţă, în timp ce se holba în oglinda din dormitor, obturată,
parţial de teancuri de haine proaspăt călcate. Proasta de
Angheluţa, slujnica, nu le-a stivuit în dulap. Două fire de păr,
scurte şi tari precum cei din peria de covoare, ieşeau din neg.
Madama s-a înnegrit de furie. Negrul de sub ochi I s-a scurs şi a
strîns din dantura de porţelan care l-a costat o mică avere pe …
că doar nu credeaţi că pe prostul de Stepaniade care e mai mereu
la pescuit! După ce a plîns de furie în faţa oglinzii, Madama a
rînjit, s-a dres şi şi-a scos negul la promenadă. Cică e de
bon-ton, ţaţo, ca la Paris şi Şelinbăr! Toate madamele din tîrg
o gratulau pentru aşa accesoriu şi nici uneia nu-i trecea prin
minte să o întrebe, măcar, DE CE, cu ce folos şi-a schimonosit
faţa, şi aşa trecută prin multe încenrcări. Negul Madamei
devenise o mîndrie locală!
Storry:
Audiențe
radio, valul de primăvara 2018, cel
mai recent val de audiențe radio publicat luni
și care vizează perioada 8 ianuarie - 22 aprilie. În
Banat, lucrurile sînt clare: indiferent cîte campanii şi
transferuri de personalitate se fac, Radio Reşiţa se află în urma
Radio Timişoara pe toate segmentele. La nivel URBAN, Radio Reşiţa
a pierdut cam un orăşel: 11.900 de ascultători, faţă de aceeaşi
perioadă a anului trecut (91.100 faţă de 103.000), în timp ce
Radio Timişoara a înregistrat o creştere de audienţă, de la
95.000, în 2017, la 101.700 anul acesta, cu 6.700 de ascultători
mai mult!
La
nivel naţional, Reşiţa a înregistrat un DAILY REACH de 157.7,
Timişoara 173.9 şi un MARKET SHARE de 0.7, respectiv 1.2!
În
mediul urban, Reşiţa are un Daily Reach de 91.1, Timişoara de
101.7, şi un Market Share de 0.9, respectiv 1.1.
Nici
în mediul rural Reşiţa nu cîştigă competiţia cu Timişoara. Un
Daily Reach de 66.6, faţă de 72.2, şi un Market Share de 0.5 faţă
de 1.3.
Acestea
sînt datele Studiului
de Audienţă Radio al
ARA, realizat de
către IMAS –Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.
Ce
trebuie să înţelegem de aici? Că ascultătorul de radio din Banat
nu seamănă cu cel din Bucureşti, Iaşi sau Craiova. Că amprenta
regională şi consecvenţa contează. Că subiectele importante
tratate într-o manieră profesionistă sînt de preferat celor
facile,
de
vodevil.
Că goana după audienţă cu orice preţ îţi aduce deservicii pe
termen lung. Că orice lucru, artificial creat şi gratuit, care nu
aduce plus-valoare în timp, va fi respins de public, ca un corp
străin.
Radio
Reşiţa s-a născut din ambiţia jurnalistului Doru Dinu Glăvan,
care şi-a dorit ca Reşiţa să aibă un post de radio. Ideea,
frumoasă, a obţinut sprijin aproape necondiţionat! Chiar dacă, în
mai 1990, jurnalistul şi profesorul Sorin Oţelariu a fost cel care
a spus pentru prima dată: ASCULTAŢI RADIO REŞIŢA. ESTE ORA…
După care, staţia de emisie a fost luată Fundaţiei pentru Tineret
care o primise ca donaţie! Chiar dacă, ulterior, au fost campanii
şi încercări disperate de a limita frecvenţa Radio Timişoara!
Ulterior,
postului i-a fost găsit un scop în viaţă: românii din Serbia!
Din acel moment, nimeni nu a mai contestat UTILITATEA postului în
spaţiul public!
Schimbarea
managementului a însemnat şi o schimbare de paradigmă. Postul şi-a
încetat misiunea, îndeplinită cu succes în ultimii ani, suferind
transformări radicale. Sub pretextul modernizării şi întineririi,
RRR a părăsit nişa de succes pe care o avea, imitînd posturi
comerciale, născute aşa, renunţînd la seriozitate pentru facil şi
efemer! Oameni buni au fost îndepărtaţi sau au plecat singuri!
Profesioniştii care nu au avut de ales au încercat să se adapteze,
transformînd profesionalismul
în imitaţie ieftină. O chinezărie! Unde este plus-valoarea? Nu
mai este, deci nu se mai justifică investiţia, ar spune un manager
privat! RRR a devenit din Voce pentru românii din Serbia, un post
oarecare. Unul din multele!
Explicaţiile
pot fi multe. Nu e momentul!
Excelent articol, Mario <3
RăspundețiȘtergere