MOTTO:
„Biserica
Ortodoxă a fost dintotdeauna una cu neamul românesc,
identificându-se cu toate aspiraţiile acestui neam, a sprijinit şi
binecuvântat, prin cuvânt şi faptă, luptele, jertfele,
strădaniile poporului nostru pentru apărarea pământului
strămoşesc, pentru independenţă şi unitate statală, mulţi
dintre ierarhii, preoţii şi călugării ei jertfindu-se pentru
credinţă, neam şi ţară. Străluciţii noştri voievozi, Mircea
cel Bătrân, Ştefan cel Mare, Mihai Viteazul, Iancu de Hunedoara,
Constantin Brâncoveanu şi toţi ceilalţi, s-au identificat până
la sacrificiul suprem cu credinţa ortodoxă strămoşească,
luptând, biruind şi murind pentru ea.”
Nicolae
Iorga
Creştinismul
Ortodox este parte integrantă a Istoriei şi existenţei Neamului
Românesc. Teologia Bisericii Ortodoxe, a celor șapte sinoade are la
bază dragostea, căci "Dumnezeu este iubire", Ioan
IV: 8.
Astăzi,
Biserica Ortodoxă Română este crucificată și arsă pe rug, fără
ca sabia credinței strămoșești să sclipească în lumina
soarelui. Sigur, oștile păgîne sînt numeroase și-și zăngăne
armele temute la porți, evident, Biserica a fost infiltrată cu
cozi de topor, trădători și fățarnici, dar, nimic nou cînd vine
vorba de credința bi-milenară. Astăyi,
Biserica Ortodoxă Română este considerată ERETICĂ și împotriva
ei s-a pornit o cruciadă. Nimic nou, în istorie...
Trecuseră
patru ani de cînd
a fost cucerit Constantinopolul de către cruciaţi. Într-o predică
rostită pe 10 martie 1208, papa Inocenţiu al III-lea declară că
există într-o ţară creştină eretici „mai răi decît
sarazinii“ şi lansează o chemare la arme şi la cruciadă. Erezia
catară, din Europa apuseană a
sec.
X, înrudită cu bogomilismul, respingea ierarhia catolică şi
considera proprietatea privată ca un păcat. Astăzi,
BOR consideră un păcat abandonarea credinței strămoșești și a
obiceiurilor străvechi, în onflict aproape deschis cu globalizarea,
uniformizarea culturală, sincretismul religios, ce
acţionează
împotriva identităţii creştine şi culturale.
Este
o luptă deschisă împotriva tendinţei
sistematice
de descreştinare, deznaţionalizare şi deculturalizare! Din
păcate, sabia Bisericii este tocită, conducătorii ei nu pot lupta
de sub mantiile opulente cu care își acoperă micimia sufletească
și își fersc odăjdiile de ochii lui Dumnezeu!
Personal
consider că astăzi, cînd pericolul este atît de mare, Biserica
are datoria MORALĂ față de creștini și TOTALĂ față de
Dumnezeu, să se lapede de Satana, să se reformeze radical și rapid
și să pună mîna pe sabie, chiar dacă politic intră în
contradicție cu UE și Germania. Europa să nu uite, însă - și
clopotele din bisericile apusene ce bat în fiecare zi la ora 12 nu-i
lasă! - că datorează unui principe creștin ortodox, Iancu de
Hunedoara, șansa ca astăzi, prin tratatul UE să se dezică de
Dumnezeu! Primul
Papă germanic, Nicolae I (858-867) este însă
şi
cel care face tot posibilul pentru a rupe Biserica Apusului de cea a
Răsăritului. Peste
1000 de ani, Tratatul
UE, prin grija
Cancelarului german Angela Merkel, reprezentanta Partidului Crestin
Democrat!,
NU
conține
referiri la caracterul creștin
al Europei! Dezbaterea privind includerea referirii la Dumnezeu în
text e veche: ea a aparut in 2002, de la redactarea Constituției
europene, ce a fost ulterior respinsă
de francezi și
de olandezi. Statele catolice, cum ar fi Polonia și
Vaticanul, susțineau
includerea „rădăcinilor
creștine“
ale civilizatiei continentului în
text, în
timp ce Parisul și
Londra își
exprimau temerile privind îndepărtarea
de secularism și
antagonizarea Turciei, țară
candidată!
Chiar
dacă România
este un stat
secular
ce nu are o religie
de stat - conform
art. 29.5 din Constituție,
cultele religioase sînt
autonome față de stat -, România
este un stat creștin ortodox!
Cu
toate acestea, pe
teritoriul actual al României, mai exact în Transilvania, prin
Edictul
de la Turda,
din 1568, a fost aplicată pentru
prima oară în Europa,
Declarația
privitoare la toleranța religioasă!
Mai trebuie menţionat că Biserica Ortodoxa Română a fost
declarată în constituţiile din anii 1923, 1938 Biserică Naţională
şi în conştiinţa poporului român a rămas aşa, chiar dacă în
anul 1948 puterea comunistă i-a retras acest titlu.
Numai 6% dintre europeni au enumerat religia între valorile care contează cel mai mult pentru ei, potrivit EUROBAROMETRULUI realizat în anul 2011. Tot religia a ocupat locul 10 din 14, ca răspuns la întrebarea care sînt valorile cu care identifică Uniunea Europeană, fiind urmată de împlinirea personală şi de respectul pentru alte culturi. În medie, 47% dintre cetăţenii europeni ce aparţin statelor membre UE declară că sunt creştini şi cred în Dumnezeu, în timp ce 27% cred într-un spirit superior şi 18% nu cred că există o fiinţă superioară. Procentul din ce în ce mai ridicat al credinţei într-un spirit este asociat cu afilierea la spiritualitatea de tip New Age.
Dincolo
de creştinismul declarat, în ţările cu o puternică tradiţie
catolică, precum Spania, Portugalia, Italia şi Polonia, numărul
credincioşilor practicanţi este mai mare decît
în ţările luterane. La fel se întîmplă
şi în ţările de rit ortodox (Grecia, România) unde zelul
religios este, potrivit comentatorilor de la Deusche
Welle,
şi „o formă de recuperare identitară, după deceniile de
comunism doctrinar şi ateu".
Majoritatea
românilor
aparțin
Bisericii Ortodoxe Române. Numărul
credincioșilor ortodocși este, potrivit recensămîntului
din 2011, de 13.108.227, deci 72,59%
din populația țării
. În cadrul unui sondaj sociologic desfășurat în Moldova
de peste Prut
în anul 2000,
21,5% din populația totală și un sfert din populația creștină
au precizat că aparțin de Mitropolia
Basarabiei,
o subdiviziune a B.O.R. (aproximativ 720.000 de enoriași). După
unele surse, printre românii din Ukraina
și Occident, se află încă sute de mii de ortodocși care își
afirmă subordonarea canonică față de Biserica Ortodoxă Română.
Aceasta face ca numărul total al ortodocșilor români să fie de
aproximativ douăzeci de milioane.
De facto Biserica Ortodoxă Română a luat ființă odată cu constituirea Sfântului Sinod de la București în anul 1872, acest eveniment marcînd transformarea mitropoliilor și episcopiilor ortodoxe din părți componente ale Patriarhiei de Constantinopol în părți componente (subdivizuni) ale noii structuri. Mitropolia Ardealului s-a unit cu Sfântul Sinod în 23 aprilie 1919, la patru luni de la Marea Unire.
Potrivit
cifrelor, Biserica
Ortodoxă Română deține la nivel național 35.000 de hectare de
pădure și 40.000 de hectare de teren arabil. Valoarea acestora este
estimată la 420 milioane euro, potrivit unei investigații realizate
în 2011 de Televiziunea Națională. Un
alt motiv de pizmă...
NOI
NU SÎNTM PLĂTIȚI SĂ FIM MORALI!, sună o replică celebră din PR
negru aflat în slujba războiului din Bosnia-Herțegovina, ce a
distrus imaginea sîrbilor în lume. Atunci cînd vorbește de
Biserica Ortodoxă Română, presa, deținută sau finanțată în
cea mai mare parte de străini, împreună cu întreaga propagandă
anti-românească de pe internet, manipulează brutal, dar eficient,
scoțînd în evidență racilele BISERICII CA INSTITUȚIE
PĂMÎNTEASCĂ: instituție putred de coruptă, formată din oameni
cu un caracter urît, din „preoți șpăgari plini de bani”,
„prelați cu limuzine de lux”, “preoți alcoolici”,
„credincioși spălați pe creier”, „dobitoci care se îmbulzesc
și se calcă în picioare pentru apă sfințiță” sau „pupători
de moaște”. Din păcate, cu toate că BOR deține un întreg
imperiu mediatic nu contracarează această imagine, întorcînd și
celălalt obraz.
Dacă
Biserica Ortodoxă Română NU ar avea o importanță foarte mare în
cadrul Neamului Românesc, DE CE se ÎNCEARCĂ ATÎT DE MULT
distrugerea și ruperea de poporul român? DE CE BOR nu luptă
deschis împotriva acestei cruciade făă precedent? Orice drum
începe cu primul pas. Trei ar fi esențiali: curățirea de
elementele corupte și imorale, indiferent de funcție și grad,
înnoirea BOR, inclusiv prin adoptarea unui PR realist și energic,
implicarea DIRECTĂ în politică și sprijinirea formațiunilor
civice creștine, prefațînd o luptă deschisă cu sistemul!
În veci ortodocşi
–
de
Adrian Păunescu, 12 noiembrie 1997 –
De
mic, sunt ortodox, ca toţi ai mei,
aceasta e credinţa mea creştină,
am învăţat cu tălpile să calc,
cum am aflat că mâna se închină.
aceasta e credinţa mea creştină,
am învăţat cu tălpile să calc,
cum am aflat că mâna se închină.
Atunci
am înţeles că sunt dator
să nu cedez cumva vreunei noxe,
ci să rămân, cu neamul meu cu tot,
fi del pe veci credinţei mele ortodoxe.
să nu cedez cumva vreunei noxe,
ci să rămân, cu neamul meu cu tot,
fi del pe veci credinţei mele ortodoxe.
Ai
mei puteau muri şi n-ar fi dat
credinţa lor pe niciun fel de bunuri,
nici dacă ar fi fost crucificaţi,
nici dacă s-ar fi tras în ei cu tunuri.
credinţa lor pe niciun fel de bunuri,
nici dacă ar fi fost crucificaţi,
nici dacă s-ar fi tras în ei cu tunuri.
În
anii dogmei, mi-am păstrat şi eu
în fiece istorică furtună
credinţa-n Dumnezeu, cum mi L-a dat,
prin toţi ai mei, Biserica străbună.
în fiece istorică furtună
credinţa-n Dumnezeu, cum mi L-a dat,
prin toţi ai mei, Biserica străbună.
Şi
m-am opus căderii în neant
şi celor care dărâmau altare
şi clopote-n Ardeal am construit
şi calendare pentru fiecare.
şi celor care dărâmau altare
şi clopote-n Ardeal am construit
şi calendare pentru fiecare.
Şi
„Noul Testament de la Bârlad”
eu l-am crezut aducător de leacuri
şi m-am zbătut ca să apară iar,
la Alba, dup-aproape patru veacuri.
eu l-am crezut aducător de leacuri
şi m-am zbătut ca să apară iar,
la Alba, dup-aproape patru veacuri.
Şi-am
fost convins că niciun leninism
credinţa ortodoxă n-o ajută
ci, dimpotrivă, ateismul crunt
ar vrea să o transforme-n surdomută.
credinţa ortodoxă n-o ajută
ci, dimpotrivă, ateismul crunt
ar vrea să o transforme-n surdomută.
Dar
dintr-odată ce mi-e dat să simt?
a început la Bucureşti să crească
un demonism bogat şi indecent,
ce-ameninţă credinţa strămoşească.
a început la Bucureşti să crească
un demonism bogat şi indecent,
ce-ameninţă credinţa strămoşească.
Nevolnicii
lovesc în ortodocşi,
îi tot mânjesc şi culpabilizează,
îi fac răspunzători de bolşevism,
îi umplu de lehamite şi groază.
îi tot mânjesc şi culpabilizează,
îi fac răspunzători de bolşevism,
îi umplu de lehamite şi groază.
E
clipa când mă simt dator să spun
că nu ne poate frânge vijelia,
că nu sunt bunuri pe acest pământ,
ca să ne cumpere Ortodoxia.
că nu ne poate frânge vijelia,
că nu sunt bunuri pe acest pământ,
ca să ne cumpere Ortodoxia.
Noi
nu putem să devenim mormoni
sau, altceva, conform unei reţete,
noi suntem ortodocşi definitiv
oricât ar vrea cu droguri să ne-mbete.
sau, altceva, conform unei reţete,
noi suntem ortodocşi definitiv
oricât ar vrea cu droguri să ne-mbete.
Eu
n-am crezut ca, într-o zi, s-aud,
această fărădelege epocală:
„Ortodoxia naşte comunism!”
Deci, să fugim de ea ca de o boală.
această fărădelege epocală:
„Ortodoxia naşte comunism!”
Deci, să fugim de ea ca de o boală.
Dar
nu există-n lume avantaj
cu care ar putea să ne îmbie
catolici, evanghelici, protestanţi,
să ne retragem din Ortodoxie.
cu care ar putea să ne îmbie
catolici, evanghelici, protestanţi,
să ne retragem din Ortodoxie.
Precum
nici noi pe nimeni nu silim
să fi e ortodox când nu o simte,
noi suntem pe vecie ortodocşi,
cu leagăne, cu vieţi şi cu morminte.
să fi e ortodox când nu o simte,
noi suntem pe vecie ortodocşi,
cu leagăne, cu vieţi şi cu morminte.
Că
nu ne poate nimeni mitui
s-o părăsim pe mamă în etate
din tragicul motiv că pe pământ
există alte mame mai bogate.
s-o părăsim pe mamă în etate
din tragicul motiv că pe pământ
există alte mame mai bogate.
Ci
noi, cu toate-acestea, chiar acum,
când ni-i credinţa însăşi în pericol,
îi salutăm pe ceilalţi fraţi creştini,
că harul de-a iubi nu e ridicol.
când ni-i credinţa însăşi în pericol,
îi salutăm pe ceilalţi fraţi creştini,
că harul de-a iubi nu e ridicol.
Şi
îi iubim pe toţi aceşti creştini
ce, dincolo de orice paradoxe,
la rândul lor, respectă şi iubesc,
pe credincioşii turlei ortodoxe.
ce, dincolo de orice paradoxe,
la rândul lor, respectă şi iubesc,
pe credincioşii turlei ortodoxe.
Dar,
vai, se-ntâmplă zilnic un complot,
o comedie pare tragedia,
e în pericol cultul ortodox,
se deromânizează România.
o comedie pare tragedia,
e în pericol cultul ortodox,
se deromânizează România.
Fii,
Doamne, lângă noi, măcar acum,
când sumbre acuzaţii se adună,
ia-n mână crucea de la est,
ai grijă de biserica străbună.
când sumbre acuzaţii se adună,
ia-n mână crucea de la est,
ai grijă de biserica străbună.
Şi
dă-ne dreptul de-a ne apăra
chiar dacă de la fraţi asediul vine,
permite-ne să fim în veci creştini,
ca ortodocşi urmându-Te pe Tine.
chiar dacă de la fraţi asediul vine,
permite-ne să fim în veci creştini,
ca ortodocşi urmându-Te pe Tine.
Adrian
Păunescu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu