NIKOLAEV SUPPORT

NIKOLAEV SUPPORT

marți, 28 septembrie 2010

M-AM KKT ÎN BUCUREŞTI!

Am fost cu trenul la Bucureşti! Sport extrem! Soţia mea mi-a spus că sînt prea obosit să mai conduc, aşa că ar fi bine să iau o pauză şi să merg cu trenul. Ce-i drept, nu o mai făcusem demult. Şi, extrem de demult la clasa a 2-a! Urc la 22,45 de la Reşiţa Nord, o gară ca un closet mai mare, evident după ce plătesc 84 de lei, adică 840.000 de lei un bilet! Nu am majuscule şi bolduri ca să subliniez această sumă uriaşă şi aberantă! Scaune drepte, de transport urban, înghesuială de parcă toţi reşiţenii şi-ar fi dorit să fugă din oraşul ăsta care seamănă tot mai jult cu un cimitir. Am dormit vreo două ore timp în care mi-au intrat toate oasele peste tot şi m-am strîmbat de spate definitiv. Pe la ora 5 desfac sticla cu cafea pe care prevăzător am luat-o de acasă. Pe la 7, normal, mă trece la budă! Care budă, în tren, arăta ca o... budă! Împuţită ca vai de ea, deşi vagoanele sînt luate noi de la econd-hand şi puse în circulaţie! Mă rog, la banii ăştia, repet 840.000 de lei un bilet!, măcar curăţenie la wc-urile din tren se poate face!

Cu întîrzierea firească de 50 de minute ajungem în Gara de Nord din Bucureşti! Care gară se vrea de oraş cu pretenţii de capitală. Care capitală se vrea în Europa! Care au şi montat un chioşc în mijlocul peronului, DE INFORMARE TURISTICĂ! Care este! Mai în spate, Mc.Donalds, Sprin Time şi alte bodegi, un BRD, dar... o budă? Aha, buda din gară nu se vede de casa de schimb valutar! La intrare, o grăsană îţi ia 1 leu! Mă învîrt eu de vreo 3 ori pe la cabine, mă sucesc, mă uit ca bou - ce sînt! - şi nu văd nici un cuier, nici un cui, ceva de care poţi să-ţi agăţi haina, vesta, ca să nu mai vorbesc de geantă sau rucsac! Ies afară şi mă piş pe el de leu! La figurat!

În zona caselor de bilete de clasa 1, altă budă publică! Aici, intrarea e ca la metrou, cu sistem de protecţie, şi primeşti chiar şi bon fiscal! wc-urile, însă, sînt la fel. Găsesc, totuşi, o juma de cui în care îmi agăţ rucsacul, haina şi vesta. Mă aplec, contorsionat deasupra vasului jegos şi flagmat, care aveam impresia că vrea să mă muşte, ca să nu zic sugă, şi reuşesc, printre icnete de durere - de muşchi! - şi valuri de transpiraţie să scap de obsesia dimineţii!

După care, un taximetrist - nu pirat, ci Meridian! - vrea să-mi ia 400.000 pe o cursă care nu costa mai mult de 150.000! Am luat autobuzul. M-am kkt în el de Bucureşti!

P.S. La întoarcere, cu InterCity, biletul pînă la Caransebeş costă 91 de lei, adică 910.000 de lei, tot clasa a doua! Wc-ul e la fel de împuţit! Serviciile, aproaspe identice. Ba mai mult, primeşti pe masă o foaie jegoasă, gratuită, CURENTUL, pe care scrie să nu arunci ziarul la voia întîmplării ci să-l oferi veinului! Jegul ăla editorial e clar foaia de casă a lui Traian Băsescu. SOV e făcut muci. Blaga la fel. La fel şi Baconski, un ministru de externe de kkt, dar pe care nu l-am pus eu! Despre poliţişti: "Marşul dezordinii huliganilor în uniformă"! Mizeria asta e transportată cu CFR-ul şi băgată în capul celor care fac 11 ore de la un capăt în altul de ţară!

2 comentarii:

  1. Iti recomand sa faci caca la wc-ul din Mc.Donald's :)))) este singurul la care ii poti spune wc dar ai grija ca deobicei este coada mare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bai dragule, deosebirea dintre veceurile din Bucuresti si cele din Chisinau e ca ale voastre sint in Uniunea Europeana. Dar tot jeguri ca ale noastre sint. Semn ca mentalitatea tot linga noi a ramas. Doar sintem frati, nu?!

    RăspundețiȘtergere