NIKOLAEV SUPPORT

NIKOLAEV SUPPORT

vineri, 14 octombrie 2011

BĂTĂLIA ANTICIPATĂ PENTRU SIS


Directorul Serviciului Informaţii şi Securitate (SIS) Gheorghe Mihai a fost demis joi, 13 octombrie de Parlament. Pentru demisia directorului SIS au votat 69 de deputaţi liberal-democraţi şi comunişti. Demisia a fost inclusă în cadrul proiectului de hotărîre pregătit de fracţiunile PCRM şi PLDM, proiect care mai includea şi demisia conducerii Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare (CNPF) şi a Procurorului General. Procedura de demitere a acestora urmează să fie iniţiată timp de 7 zile de către preşedintele Parlamentului. Potrivit site-ului www.arena.md, demisiile directorului SIS, a Procurorului General şi a conducerii CNPF au fost solicitate de premierul Vlad Filat, care a prezentat în cadrul şedinţei Parlamentului de astăzi raportul privind atacurile raider asupra sitemului bancar din Republica Moldova. Potrivit premierului, directorii acestor instituţii nu au reacţionat la timp pentru pentru rezolvarea problemei. ,,Unii conducători de instituţii au ales să se solidarizeze cu atacatorii, ceea ce dă dovadă de incompetenţa lor ori şi mai grav, de complicitate”, a spus Vlad Filat în raportul său. Premierul a promis şi alte remanaieri din cadrul Guvernului săptămîna viitoare. Deputaţii liberali s-au arătat nemulţumiţi că pentru demisia directorului SIS au votat deputaţii PLDM şi PCRM, în timp ce solicitarea preşedintelui PL Mihai Ghimpu de a-l demite pe preşedintele Comisiei Economie, Buget şi Finanţe, Veaceslav Ioniţă, a fost ignorată. Atît preşedintele interimar Marian Lupu, cît şi liderul PL Mihai Ghimpu susţin că acesta este primul semnal care indică dizolvarea Alianţei pentru Integrarea Europeană şi crearea alianţei ,,roşii-verzi”. Acelaşi site, www.arena.md, precizeză că directorul SIS, Gheorghe Mihai, a fost numit director al acestei instituţii de forţă, în septembrie 2009, înlocuindu-l pe Artur Reşetnicov, actualmente deputat comunist. Candidatura lui Gheorghe Mihai a fost propusă de către preşedintele PL Mihai Ghimpu. Într-o emisiune difuzată de PublikaTV, mai mulţi jurnalişti, alături de extrem de finul observator al serviciilor speciale, Victor Nichituş, au plasat mişcarea de ieri în contextul mai larg al datei de 28 noiembrie, cînd Moldova ar putea avea parte, din nou, de alegeri anticipate. "Timpul bate la uşă", spunea Vladimir Voronin, care în 2005 a redevenit preşedinte al Republicii Moldova ŞI cu votul lui Vladimir Filat! Interesant la această emisiune mi s-a părut că Nichituş, actualmente jurnalist la PrimeFM, post de radio al magnatului PDM, Vladimir Plahotniuc, încerca, fără succes, să convingă colegii din platou că Parlamentul, prin comisii de specialitate, exercită CONTROLUL CIVIL al instituţiilor de forţă. În replică, am auzit următoarea interpretare: "... în următoarea perioadă, PL şi PDM vor isteriza societatea... dacă Vladimir Filat se va înţelege cu Vladimir Voronin, va avea de cîştigat întreaga societate moldovenească, mai puţin FOŞTII colegi din AIE"! Ce am înţeles eu de aici? Că există, deja constituită alianţa PLDM-PCRM, că AIE este DEJA "FOSTA", iar demiterea, ieri, a lui Gheorghe Mihai face parte din planul noii alianţe de cîştigare a alegerilor anticipate. În consecinţă, dragă Victoraş (fără diminutive!), controlul parlamentar al serviciilor speciale este un non-sens! Să vedem ce iese după şedinţa de luni a Alianţei! Din păcate, aceste mişcări le-am scris cu mult timp în urmă, drept pentru care am fost catalogat ca fiind "racolat" de nişte servicii dăunătoare interesului naţional! MIşcarea de ieri, confirmă că AM AVUT DREPTATE, iar analiza serioasă a surselor deschise este extrem de valoroasă!

Dacă la începutul existenţei sale, comparam AIE - 1 cu vechiul CDR dîmboviţean, astăzi, este tot mai clar că în spatele conflictelor interne din AIE-2 stă interesul unor forţe interne, şi externe!, de a reconfigura spectrul politic şi geopolitic moldovean. Spun asta gîndindu-mă direct la PLDM şi PCRM, la neagresiunea judiciară reciprocă, chiar la construcţia şi succesul PLDM - Mihai Godea şi Sandu Tănase pot "da din casă" mai multe referitor la sprijinul, indirect al altor Vladimiri!, în acest sens. Succesul politic înregistrat de comunişti în alegerile pentru Chişinău, chiar dacă Dodon nu a devenit primar!, demonstrează lipsa de consistenţă a "Aliaţilor pro-occidentali" şi fragilitatea vectorului politic pro-european. Liderii AIE nu au venit la putere cu un proiect politic comun, ci doar cu interese economice clare! Retorica pro-europeană a fost o simplă şmecherie electorală! AIE-2 a fost adusă la putere cu banii oligarhiei moldoveneşti, pentru care, astăzi, a sosit ora decontului, dar şi cu fondurile companiilor ruse, care utilizează Moldova ca o poartă de intrare spre Uniunea Europeană şi ca o poartă de intrare a dividendelor europene spre Rusia. Este suficient să amintesc că TOATE afacerile mari din comerţul moldovenesc aparţin ruşilor, iar banii trimişi în ţară de moldovenii care lucrează în Occident, sînt cheltuiţi în marile magazine ruseşti!

Aici, pe acest palier, apar şi dilemele AIE-2, iar incapacitatea cronică a liderilor Alianţei de a dialoga nu e generată de faptul că ar avea puncte de vedere diferite faţă de ritmurile reformelor sau metodele de combatere a corupţiei (!), ci de lipsa unei viziuni unice asupra destinului politic al Moldovei de mîine: spre Vest sau spre EST?! Primul care cocheta demult cu varianta re-configurării politice, prin noi alegeri anticipate, este chiar "pro-europeanul" Filat, care este convins că un nou scrutin electoral i-ar propulsa partidul pe primul loc şi el va putea astfel să preia controlul politic total în Moldova. Vă mai amintiţi discuţiile despre modificarea Constituţiei? Filat propunea cu jumătate de gură un regim prezidenţial în care preşedintele să fie şi şeful executivului! Este clar că acesta este scopul final şi pentru aceasta nu precupeţeşte nici un leuţ, practic, toate actiunile sale fiind de PR! Filat nu numai că se pregăteşte de alegeri, dar toate acţiunile sale sînt orientate spre provocarea anticipatelor! Întîmplător, sau NU!, şi PCRM doreşte alegeri anticipate, mişcare agreată de stăpînul comun de la Moscova care, să nu uităm, a pompat bani pe faţă în campania lui Dodon pentru primăria Chişinăului... Ce mă face să spun asta? Păi, cititul ziarelor de la Chişinău. Nici chiar "Moldova suverană" nu-l mai cataloghează pe Filat drept "contrabandist de frunte", iar războiul cu mafia, lansat de Filat, pare să se îndrepte spre apropiaţii lui Plahotniuc mai mult decît spre vechile ţinte reprezentate de Voronin jr! Ba mai mult, vă reamintesc, dacă aţi uitat, că anul trecut, înainte de alegeri, o formulă de guvernare PLDM-PCRM era acceptată şi încurajată tacit chiar de la Bruxelles, prin vocea de soprană de coloratură a lui Kalman Mizsei, reprezentantul UE şi portavocea Moscovei... O astfel de formulă de guvernare ar crea mai multă predictibilitate pentru cancelariile europene, Rusiei ar asigura liniştea spaţiului său vital, iar alegătorilor din Moldova confortul siguranţei şi dezgustul total faţă de nesiguranţa zilei de mîine afişată de AIE 1 şi 2!

Să vă mai amintesc o "întîmplre". Deontologii din societatea civilă, presa independentă, chiar Constantin Tănase, ca să nu mai vorbesc de comunişti şi „organele” lor de presă, nu au suflat o vorbă despre derapajele esenţiale de la democraţie ale lui Filat, mai grave decît „dilemele” preşedintelui Mihai Ghimpu. Cei enumeraţi, nu au suflat nici o vorbuliţă despre faptul că Guvernul Filat şi-a subordonat „Întreprinderea de Stat Centrul de Telecomunicaţii Speciale”. Hotărîrea de guvern a fost luată fără nici o consultare, fără discuţii în Parlament, fără avizul comisiei de securitate, pe şustache, hoţeşte. Evident, hotărîrea a fost atacată de Preşedinte, în aceeaşi zi la Curtea Constituţională. „Prea tîrziu”, i s-a transmis mesajul, asezonat cu, de acum cunoscutul, profund dispreţ al premierului Vladimir Filat! Această subordonare politică a „urechilor” SIS-ului în Moldova ar fi trebuit să trezească pînă acum cel puţin întrebările ambasadorilor ţărilor UE la Chişinău şi să ceară o consultare! În momentul de faţă, orice mail, convorbire telefonică sau sms poate fi citit de premierul Vlad Filat! Eu nu spun că dorinţa hilară de putere a acestui omuleţ neprietenos îl împinge să controleze mediul de afaceri şi investiţional, sau pe criticii săi mai importanţi! Nici că este dovedit ne-productiv ca un buticar să ajungă să ofere feţe de masă de in Secretarului de Stat al SUA. Spun doar că o astfel de subordonare politică a unui serviciu de o astfel de importanţă nu şi-a permis-o nici Lukaşenko, nici Cheavez!

Filat se prevalează de faptul că STS-ul moldovenesc nu este un serviciu, ci o firmă, înfiinţată prin hotărîre de guvern! Deci, tot prin hotărîre de guvern poate să o „tranzacţioneze”. El a omis, însă, intenţionat faptul că STS-ul este firma SIS care se află sub controlul Parlamentului. Conform statutului firmei: „2. Sediul Întreprinderii: MD-2004, mun. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, 166. 3. Întreprinderea este creată în temeiul legilor nr. 146-XIII din 16 iunie 1994 cu privire la întreprinderea de stat, nr. 753-XIV din 23 decembrie 1999 privind Serviciul de Informaţii şi Securitate al Republicii Moldova, Hotărîrii Guvernului nr. 735 din 11 iunie 2002 „Cu privire la sistemele speciale de telecomunicaţii ale Republicii Moldova” şi Ordinului directorului Serviciului de Informaţii şi Securitate nr. 48 din 4 septembrie 2003. 4. Fondator al Întreprinderii este Serviciul de Informaţii şi Securitate al Republicii Moldova, cu sediul MD-2004, mun. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, 166 (în continuare – Fondator)”.

Securitatea Republicii Moldova este o parte componentă a securităţii internaţionale. Noile ameninţări cum ar fi extremismul, separatismul, terorismul internaţional, migraţia ilegală, crima organizată, traficul de fiinţe umane, droguri şi armament – în prezent poartă un caracter transnaţional, depăşind pe larg frontierele statelor, astfel, nici o ţară în epoca globalizării contemporane nu este în siguranţă vis-a-vis de aceste pericole. Prevenirea şi combaterea efectivă a tuturor riscurilor este posibilă doar în baza eforturilor comune şi a întregii comunităţi internaţionale. În acest sens, Serviciul de Informaţii şi Securitate al Republicii Moldova acordă o atenţie deosebită stabilirii şi promovării contactelor cu serviciile speciale străine în vederea prevenirii şi contracarării proceselor care periclitează securitatea naţională şi regională, realizării schimbului de informaţii operative şi planificării măsurilor comune în vederea asigurării securităţii statului. Începînd cu anul 1991, Serviciul de Informaţii şi Securitate a stabilit relaţii bilaterale cu serviciile speciale din cadrul Comunităţii Statelor Independente. În perioada 2003-2009, Serviciul a stabilit raporturi de cooperare bilaterală cu serviciile speciale din Bulgaria, Germania, Statul Israel, Marea Britanie, Polonia, România, Turcia, ţările baltice, Ungaria şi Statele Unite ale Americii. Este de evidenţiat stabilirea primelor relaţii de colaborare cu serviciile speciale portugheze, unde Moldova are o importantă comunitate, în Portugalia, nu în Serviciile portugheze! Pe parcursul anului 2008 au fost stabilite şi primele contacte cu serviciile de securitate ale Croaţiei, Franţei, Spaniei şi Danemarcei. Un rol important în vederea asigurării securităţii regionale este cooperarea în format trilateral: Serviciul de Informaţii şi Securitate al Republicii Moldova Serviciul de Securitate al Ucrainei şi Misiunea Uniunii Europene de Asistenţă la frontiera dintre Republica Moldova şi Ucraina (EUBAM). Ştiu, oare, aceşti parteneri că SIS nu mai poate controla civil – prin Parlament vorbesc! – fluxul de informaţii din şi înspre Republica Moldova? Ştiu oare „partenerii externi” şi „donatorii” că „urechile” statului „moldovan” pot fi puse în slujba grupurilor infracţionale internaţionale, a traficanţilor de tot felul? Traficul cu ţigări prin vamă, spre România, poate fi rezultatul unei astfel de subordonări?

Din păcate, românii n-au înteles o chestiune esenţială: că Republica Moldova este un alt stat. Aici, „elitele” intelectuale şi politice sînt din alt aluat: fără mamă, fără tată fără patrie adorată! În realitate, nu există decît ei, firmele din Gibraltar, dolarii şi statuile la care viseaza mahmuri de putere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu