NIKOLAEV SUPPORT

NIKOLAEV SUPPORT

miercuri, 3 noiembrie 2010

SIGURANŢA SPAŢIULUI AERIAN ROMÂNESC DECISĂ DE IGNORANŢI!

Cum era de aşteptat, tragicul accident aviatic în care şi-au pierdut viaţa doi piloţi militari, a redeschis dezbaterea pe marginea achiziţiei de avioane multirol necesare înlocuirii bătrînelor MIG-uri 21 aflate la capătul resursei de zbor şi pentru care am tot respectul, nu ştiu cîţi dintre cititori ştiu că în anii 70 Occidentul ar fi ucis doar să vadă o schiţă a aparatului de zbor, dară mai să pună mîna pe el, gest făcut după ce Mossadul a întreprins una dintre cele mai curajoase operaţiuni din istorie, furînd unul din Iraq! Acum, sînt bătrîne şi hulite de toată lumea!

Vicepreşedintele Comisiei de Apărare din Camera Deputaţilor, liberalul George Scutaru, i-a cerut, marţi, premierului Emil Boc, să precizeze cînd Guvernul va putea asigura finanţarea proiectului multirol, el amintind că în 2012 se epuizează resursa de zbor a aeronavelor Mig 21 LanceR din dotarea forţelor aeriene. “Nu cred că există vreun politician care să îşi dorească să ajungem după 2013 ca protecţia aeriană a teritoriului naţional să fie făcută de alte state, cum este cazul Albaniei sau al ţărilor baltice”, a mai spus Scutaru, amintind că România este al doilea stat ca mărime în flancul estic al NATO. Ciudat! Pe 24 octombrie, Gen. Mihail Popescu, fostul şef al Marelui Stat Major General al Armatei, rostea o propoziţie halucinantă: din cauza lipsei banilor, un buget pe 2011 proiectat la 0,30% din PIB pentru Apărare!, România ar putea renunţa la o categorie de forţe - aviaţia! - şi la o specialitate - vînătorii de munte! -. Vînătorii au mai fost desfiinţaţi de sovietici după ocuparea României, dar aviaţia? Este imposibil! Şi totuşi...

Marţi am stat de vorbă cu Cineva, persoană importantă, nu spui cine, din interiorul Direcţiei de Planificare Strategică a Ministerului Apărării care a contrazis CATEGORIC teoria generalului Popescu. Dar, a spus el, în baza unei bune cooerări, în cadrul NATO, România şi-ar putea delega protecţia spaţiului aerian unor ţări partenere, aşa cum face Grecia şi Bulgaria, pentru a scădea cheltuielile. STOP! Adică, România executa misiuni de poliţie aeriană în Spaţiul Baltic şi acum să solicităm poliţie aeriană? Adică NU desfiinţăm aviaţia, dar cedăm altora controlul spaţiului nostru aerian, pe motiv că e mai ieftin! Nu mai vorbim de Coandă, Vuia, Vlaicu să nu devenim lacrimogeni...

Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a aprobat în martie propunerea MApN de achiziţionare a 24 de avioane F-16 second hand. Achiziţionarea avioanelor F16 aprobată de CSAT costă aprox. 1,3 miliarde dolari. Între timp, atacurile concentrate ale EADS, Eurofighter sau Gripen, care ar fi mai ieftine decît F-16, ar fi construite în Europa, bla, bla, bla! Da, dar România zboară în parteneriate comune din cadrul NATO în care avionul F-16 este aparatul de bază. Şi cum românii nu îşi permit o logistică şi mentenanţă totală, în teatrele de operaţii se merge cu NAIUL: "N-ai să-mi dai şi mie..."! Din punctul meu de vedere, toţi cei care s-au opus public avionului american s-au au fost ignoranţi, sau au fost plătiţi să o facă! Pînă atunci, însă, cînd achiziţionaţi DRONELE necesare SALVĂRII VIEŢILOR MILITARILOR ROMÂNI ÎN AFGANISTAN? După informaţiile mele mai avem o singură dronă, după ce flota noastră s-a canibalizat, după succesele obţinute de informaţiile militare la Divanija. În prezent, observaţiile aeriene pe Autostrada Morţii, A1, din Afganistan, se fac cu două Zeppeline, primite de la partenerii americani, identice cu cele care supraveghează Baghdadul. Dar, e foarte puţin! Din păcate, vieţile militarilor români în teatrele de operaţii şi siguranţa spaţiului aerian românesc se află la mîna unor decidenţi politici ignoranţi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu