NIKOLAEV SUPPORT

NIKOLAEV SUPPORT

vineri, 25 martie 2011

REFORMA POLIŢIEI A ÎNCEPUT, ŞI S-A SFÎRŞIT, LA SAT. LA MULŢI ANI!


Astăzi e Ziua Poliţiei Române. La mulţi ani! Anul acesta, Ziua Poliţiei Române se sărbătoreşte sub spectrul "reformei" Ministerului de Interne şi al concedierii poliţiştilor. De acest bau-bau nu este scutit nici Inspectoratul Caraş-Severin, deşi în 2010 a fost primul din ţară la constatarea infracţionalităţii economico-financiară, iar la majoritatea tipurilor de infracţionalitate s-au înregistrat scăderi. Însă, bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) avizat, recent de Parlament, prevede disponibilizarea a 18.000 de angajaţi în 2011, în două etape, începînd cu 1 aprilie, ziua păcălelilor! Cele 18.000 de disponibilizări care s-ar pregăti la Ministerul de Interne i-au pus pe jar pe liderii de sindicat, care i-au cerut ministrului Traian Igaş să analizeze foarte bine situaţia înainte să taie din personal. Asta, după ce bugetul Ministerului de Interne a fost tăiat cu 1 miliard şi jumătate de lei. Concedierile se vor face după criterii bine stabilite, cum ar fi cercetările penale sau disciplinare, pregătirea şi experienţa profesională şi respectarea conduitei deontologice. Nici o vorbă despre o nouă viziune managerială! Genul de "reformă şi gata" nu face decît să ascută rivalităţile din interiorul MAI. Sînt 110.000 de poliţişti, jandarmi, pompieri, poliţişti de frontieră, dar şi 40.000 de oameni din administraţie. Despre numărul mare de poliţişti, faţă de media europeană, invocată de ministrul de Interne, preşedintele Sindicatului Naţional al Poliţiştilor şi Personalului Contractual, Marian Gruia are o altă opinie. "Media aceea se referă cu tot cu jandarmi. Dacă analizăm cu ce se ocupă jandarmii, adică restabilirea ordinii publice, o să descoperim că în realitate peste 4.000 păzesc instituţii. Este asta treaba lor? În legea lor spune că trebuie să restabilească ordinea publică. Pompierii, apoi, sînt peste 30.000, ceea ce e imens. E o cifră enormă faţă de ce este România. Jandarmeria şi pompierii au structuri supradimensionate faţă de responsabilităţi şi împărţire administrativă". Afirmaţiile sînt, dacă nu răutăcioase, cel puţin răuvoitoare. Domnul lider de sindicat nu spune nimic de faptul că există, într-adevăr, structuri parazite în cadrul instituţiilor de forţă, încadrate cu oameni, uneori, incompetenţi, care încasează sume fabuloase fără să facă nimic, în timp ce angajaţii, militari sau nu, trag din greu pe salarii de mizerie, ameninţaţi zilnic cu concedierea. Inclusiv "criteriile" expuse de ministrul Igaş confirmă ce spun: "experienţa profesională"... adică pompieri tineri, de viitor, dedicaţi, unii cu Academie, doctoranzi, trăiesc zi de zi cu ameninţarea rămînerii fără loc de muncă, în timp ce colonei burtoşi, incompetenţi, şpăgari şi rău-voitori, se lăfăie în birouri, la căldurică, pe zeci de milioane de lei, fără să facă NIMIC! Dacă eşti de bună credinţă ştii sigur că NU efectivele aflate efectiv în slujba cetăţeanului sînt supra-dimensionate, ci structura malignă care sufocă MAI şi o stoarce de resurse! Dar, de aceştia e mai greu să te atingi şi să faci... reformă! Din aceste considerente, "nenorociţii" ăia de europeni, care "nu ne vrea" în Shengen, au inventat un mecanism numit Noul Management Public (NMP) care implică şi companiile private în asigurarea Securităţii şi contribuie la reforma sectorului. Am sperat că Guvernarea aste portocalie, care se revendică de dreapta - dar care, constat, că e "făckută DIN dreapta! - va adopta fără rezerve acest mecanism de eficienţă. Din păcate, NU! De aceea Nu cred în reuşita reformei în Ministerul de Interne! Ea nu va fi decît o altă ciopîrţire brutală a unui sistem menit să asigure SECURITATEA NAŢIONALĂ.

Prima idee genială, prima retractare:desfiinţarea poliţiei rurale! "Ne întoarce înapoi cu 50 de ani, pe vremea jandarmului care umbla pe jos, prin sat, cu puşca în spate, iar dacă se întîmpla vreo nenorocire veneau de la centru şi rezolvau problema", îmi spunea, la începutul acestui an, consilierul judeţean Costinel Ristache, Preşedintele Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică a Judeţului Caraş-Severin, atunci cînd "reforma" Ministerului de Interne prevedea şi această inepţie! Primul lucru care mi-a atras atenţia în Planul Staretgic (PS) de Ordine Publică pe 2011, aprobat în şedinţa din ianuarie a Consiliului Judeţean, au fost cele două puncte din "Obiectivele Naţionale Prioritare, identificate în programul de guvernare şi în planul de activităţi al MAI": ... creşterea serviciului poliţienesc în mediul rural şi îmbunătăţirea condiţiilor de lucru al poliţiştilor din mediul rural prin reabilitarea de clădiri ale secţiilor de poliţie şi modernizarea posturilor de poliţie! De altfel, există şi noua Poliţie locală, legea tocmai a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2011! Perfect, spun eu, care sînt mai zgîrcit din fire, vom face economii! Numai că, după cîte ştiu eu, Legea Poliţiei Locale prevede un poliţist la 1000 de locuitori şi plata acestuia din bugetul local. Chiar şi la un salariu de 500 de lei pe lună, adică 2,36 lei pe oră, majoritatea comunelor din România NU vor avea bani să plătească un poliţist local care, pe banii de mizerie care îi primeşte, să patruleze zi şi noapte prin toate satele comunei, unele dintre ele aflate la mama dracului de centrele de comună. Deci, reforma e "bine" gîndită!

Joi, Colegiul Prefectural a bifat şi informarea Poliţiei Caraş-Severin privind modul de implicare al autorităţilor în asigurarea pazei bunurilor şi valorilor în mediul rural. Degeaba Legea 333/2003 prevede obligativitatea pazei în mediul rural, cu sancţiuni între 2000 şi 5000 de lei acordate primarului( art.60, lit.a)! NU SÎNT BANI, primăriile din comunele judeţului abia au fonduri să plătească lumina! În prezent, din totalul de 69 de comune existente în Caraş-Severin, doar 24 au asigurată o formă de pază prevăzută de legislaţie, 45 de comune... NU! Ba mai mult, faţă de anul trecut 5 comune au renunţat la pază, tot din lipsă de fonduri! Din aceste motive, efectivele poliţiei judeţene, la nivel rural, sînt suprasolicitate şi vor fi "exploatate" la maxim dacă inspectoratul va fi atins de anunţatele restructurări de personal! Ba mai mult, nici siguranţa documentelor oficiale ale primăriilor nu poate fi asigurată. Din cele 69 de comune, doar 37 beneficiază de sistem de alarmare sau camere video. Sisteme de alarmare mai există şi la 58 de şcoli, 11 dispensare şi 19 biserici, că deh, Casa Domnului trebuie şi ea păzită electronic de dracu! Anul trecut au fost sesizate un număr de 3265 de infracţiuni în satele judeţului. Aşa cum se prezintă situaţia operativă, în acest moment, lipsa pazei în mediul rural reprezintă un risc la adresa ordinii şi siguranţei în satele judeţului.

Caraş-Severinul este un judeţ "liniştit şi sigur", după cum m-a asigurat preşedintele ATOP, Costinel Ristache. Asta nu-i împiedică pe cei responsabili de ordinea publică a judeţului să ia măsuri de prevenire. "Un membru al ATOP din judeţ se va deplsa în Belgia, ca să vadă cum funcţionează la ei acest organism, inventat de Marea Britanie", mi-a spus Costinel Ristache, cel mai probabil viitor vicepreşedinte al CJ Caraş-Severin. Pînă cînd ATOP-ul va deveni organismul coordonator, şi nu doar "consultat", al ordinii publice provinciale, astăzi, de Ziua Poliţiei Române, le transmitem oamenilor legii, în uniformă albastră, că principala responsabilitate a ordinii publice în judeţ, şi mediul rural, LE REVINE! Sigur, alături de jandarmi şi pompierii militari, care aşteaptă, şi ei, ţăcănitul de foarfecă al restructurărilor de personal. La mulţi ani!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu