NIKOLAEV SUPPORT

NIKOLAEV SUPPORT

vineri, 26 februarie 2010

JURNAL DE CHIŞINĂU. ZIUA 26(156)


FEŢE DE CÎRPĂ UMEDĂ

Recunosc, m-am trezit confuz. Multe evenimente şi întîmplări le-am trăit în ultimele ore. Poate nu sînt importante, poate doar depărtarea faţă de casă mă face să le dau o importanţă mai mare decît e cazul. Totuşi, de ce s-au găsit patru vajnici moldoveni să-mi ceară ţigări pe stradă, sau foc, deşi nu fumez trabuc între trecerile de pietoni. Încă stau să mă gîndesc ce a vrut să spună cineva despre „ăştia din România care lucrează pe aici” şi precis nu au semne pe corp, dar au păr pe cur! Poate nu ar fi bine să scriu lucrurile acestea pe blog, dar, mă gîndesc că e bine să se ştie de către toţi cei care vor să vină în Moldova care e acum democrat-liberală! Doi reşiţeni şi-au anunţat venirea în prima săptămînă a lui martie să încerce să facă vreo afacere pe aici... Totuşi, eu mă mai gîndesc la cel care încerca să mă convingă despre intenţiile formidabile ale actualului premier Vlad Filat, dar nu a uitat, totuşi, să-mi amintească să fiu atent la ce scriu despre el... Nici nu e greu, ostilitatea domniei sale faţă de persoana mea e aproape publică! Probabil că are legătură şi cu lipsa avizelor pentru acreditarea la Ministerul de Externe! Oricum, multe lucruri sînt confuze, şi dacă mai greşesc faţă de cei dragi, îmi cer iertare, e doar ca să-mi apăr curul de 100 de kile!

Confuz sînt de cîteva zile urmărind Realitatea TV în cazul Diaconescu. Nu-mi dau seama dacă angajaţii pe post de vedete sînt proşti pe bune sau doar se prefac!

Confuz am rămas şi de civilizaţia europenilor. Prima apariţie a preşedintelui Consiliului European, Herman van Rompuy, în plenul Parlamentului European a prilejuit un atac verbal violent la adresa sa din partea liderului grupului Europa Libertăţii şi Democraţiei, Nigel Farage, care l-a numit „cîrpă” pe înaltul oficial european şi l-a comparat cu un funcţionar de bancă. „Cine sînteţi? Nu vă cunosc şi nici nu vă vreau. Sînt sigur că majoritatea cetăţenilor britanici au aceleaşi sentimente. (...) Nu vreau să fiu nepoliticos, dar aveţi carisma unei cîrpe ude şi păreţi un funcţionar de bancă de rang inferior”. Cam aceeaşi faţă de cîrpe portocalii şi-a arătat-o trioul Iuscenko- Timosenko – Băsescu, care nu a fost prezent la depunerea jurămîntului de către noul preşedinte al Ukrainei, ALES DEMOCRATIC, Viktor Ianukovici! Cred că apelativul de „cîrpă” îl merită mult mai mulţi parlamentari europeni. Potrivit unui raport al Parlamentului European, privitor la strategia europeană de apărare şi securitate, avizul Rusiei trebuie luat în calcul în ceea ce priveşte desfăşurarea unui scut american antirachetă în Europa. Raportul a fost pregătit de subcomisia pentru securitate şi apărare din PE. Raportul afirmă că noul sistem antirachetă american trebuie desfăşurat ţinîndu-se cont de poziţia comună a Europei, ce constă în contracararea ameninţărilor balistice în cooperare cu Rusia. Autorii săi consideră că „noua versiune a scutului, prevăzută de administraţia americană trebuie studiată şi testată cu grijă”. Raportul va fi prezentat PE în şedinţă plenară în martie, la Strasbourg. Deci, Petrenco şi PCRM aveau dreptate, ştiau comuniştii moldoveni ce ştiau! Cum dreptate a avut şi un portal apropiat premierului Filat, premiat de Băsescu la o caricatură de festival de internaţional de presă la Drobeta Turnu Severin, care titra: „Chişinăul a dat aviz favorabil instalării scutului anti-rachetă în România”! Maaaaaamăăăă! Să-mi trag basca! Ce norocoşi sîntem! Cîtă mărinimie din partea premierului....
Mai puţin norocoşi sîntem cu micuţul Boc, care ne spune că traversăm cea mai grea perioadă de la Al Doilea Război Mondial încoace, adică e un mod de a recunoaşte că performanţele sale sînt mai proaste decît foametea din 47!,dar asta e o altă discuţie. Alex Mihai Stoenescu comunică o cifră claculată de către Institutul de Studii Economice al Academiei Române: 241 miliarde dolari! Atît a pierdut România, pe diverse căi, în „Deceniul libertăţii anarhice”(cum îl numesc istoricii!!), adiă între 1990-1999! Sînt curios să aflu cît a pierdut România în perioada Cincinalului Boc! Întorcîndu-mă la confuzia mea, nu-mi revin după ce am văzut că sute de pensionari au luat cu asalt un mall din Bucureşti ca să-şi cheltuie banii, după care plîng şi se tînguie 23 de ore pe zi! Nemulţumiţi sînt şi salariaţii care ameninţă cu greva generală în...mai! De ce în mai şi nu acum? Acum sînt nemulţumiţi, sau vor fi în mai? Sau în iulie? Mă rog, să mai dea ştevia! Nemulţumiţi sînt şi transportatorii care blochează intrarea în baza româno-americană de la Kogălniceanu că nu şi-au primit banii pe ultimele cinci luni! Baza, administrată de o firmă românească a reuşit să facă de căcat pînă şi armata americană! Mai tare a fost şoseaua de la Orşova. Chiar mai tare decît UCK! Un tir aparţinînd unui convoi KFOR s-a răsturnat din cauza drumului incredibil de prost de la Orşova. Doi militari polonezi au fost răniţi!
Astăzi am şedinţă în Parlament. Sper să nu mai plouă. Ieri am fost ca o găină...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu