NIKOLAEV SUPPORT

NIKOLAEV SUPPORT

vineri, 28 mai 2010

JURNAL DE CHIŞINĂU. ZIUA 117(65)

TACTICA NU PROGRAMUL

S-a spus de multe ori, mai ales atunci cînd se făcea referire la mişcările violente din Europa anilor 1919 - 1922, la lovitura de stat a fasciştilor italieni şi, ulterior a naziştilor, că un stat nu trebuie să se apere împotriva PROGRAMULUI unei revoluţii, ci împotriva TACTICII acesteia. Observatorii acelor ani firbinţi spuneau că greva generală este ultima bătălie pe care apărătorii libertăţii şi legalităţii statului o dau împotriva revoluţiei. Greva generală a fost şi a rămas cea mai periculoasă ameninţare pentru revoluţie: dacă economia cade, "revoluţia economico-financiară" în România, reuşeşte! Este, după cum am încercat să explic în trei propoziţii, bătălia între revoluţionarii unei noi ideologii economice, care se folosesc de pîrghiile unui stat captiv împotriva STATULUI ca instituţie menită să protejeze şi să apere cetăţenii săi, apărat acum de aceia care văd că funcţia primară a statului legal e menită să dispară!

Criza economică atentează la siguranţa naţională şi, prin urmare, este necesară o restrîngere temporară a unor drepturi sau libertăţi. Aceasta este găselinţa pentru a face inatacabil la Curtea Constituţională pachetul de legi prin care se reduc pensiile şi salariile. Cum FMI a cerut garanţii guvernului că legile nu vor pica la Curte, aşa cum s-a întîmplat de multe ori, juriştii Puterii au găsit soluţia invocării articolului 53 din Constituţie, care prevede că pot fi restrînse unele drepturi sau libertăţi pentru apărarea securităţii naţionale, a ordinii, a sănătăţii ori a moralei publice, a drepturilor şi a libertăţilor cetăţenilor, desfăşurarea instrucţiei penale, prevenirea consecinţelor unei calamităţi naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav. Prin urmare, judecătorii Constituţionali vor trebui să decidă: este criza economică un dezastru sau un sinistru deosebit de grav? Am rămas şocat, privind zilele trecute la televizor, cum "deontologii de serviciu", unii dintre ei, făceau feţele lungi şi mirate la auzul explicaţiei că securitatea naţională este o sumă de securităţi: militară, economică, financiară, alimentară, de mediu, umană etc! Nu am înţeles dacă mirarea acelora era pe bază de prostie, sau avea cu totul alte surse... Dezastrul economic din ţară poate să determine luarea unor măsuri excepţionale. Nu văd cum, la un dezastru economic, să se ia măsuri în vîrful picioarelor, ca balerinele. Invocarea art.53 ajută la luarea acelor măsuri. Din păcate, articolul 53 poate fi "bază pentru orice", fiind extrem de periculos: motivele din articolul 53 pot fi invocate de oricine, dar nu pot fi verificate decît de către Curtea Constituţională. Dacă Curtea nu are specialiştii necesari să le verifice, atunci şi ea se poate înşela. E un articol pe baza căruia se poate ajunge la dictatură, sau la curăţirea ţării de hoţi, sau doar la curăţirea ţării!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu