NIKOLAEV SUPPORT

NIKOLAEV SUPPORT

marți, 4 mai 2010

JURNAL DE CHIŞINĂU. ZIUA 93(89)




PROBLEME FUNDAMENTALE!

Zilele trecute, un bun prieten de-al meu de la Chişinău, îmi trimite un sms în care scrie: „tu ce ţigări fumezi cînd te apuci de scris, ca să fumez şi eu, poate înţeleg ce ai vrut să spui”! Oooops! Dincolo de hazul mesajului, sms-ul trage un semnal de alarmă. Am căzut în capcana filfizonilor scrobiţi care discută şi dezbat tot felul de subiecte „fundamentale” pentru lume, dar atît de abstracte pentru omul obişnuit care, în cel mai bun caz, la televizor fiind, schimbă canalul, dacă nu te privesc ca pe un extraterestru. Pe cîţi dintre muritorii de rînd, interesează „reforma şi transformarea radicală a NATO”? Un NATO fără SUA? Un NATO 100% european? Dă el salarii mai mari, mă ajută să-mi fac concediul cu familia? Trăiesc eu mai decent? Răspunsul la toate aceste întrebări e NU!

O dispută întreagă despre faptul că senatorul Ion Vasile a plecat din PSD şi s-a dus la independenţi! A trădat, nu a trădat, ce tre să însemne, cum decodificăm gestul, a acuzat de stalinism, ce zic alegătorii, se simt trădaţi, poate unul dintre ei, cu ochii în lacrimi, s-a urcat pe o macara şi a ameninţat că-şi taie venele dacă Ion Vasile nu se întoarce la PSD, bla, bla, bla... Un talent extraordinar de a vorbii îngrozitor de mult despre îngrozitor de puţin. De fapt, despre NIMIC!

Ştirea zilei este că o casă de vacanţă, în Corfu, e 30.000 de euro! Cam cît o garsonieră la Timişoara! Mi-ar plăcea să o pot cumpăra, să-mi iau familia şi să mă mut acolo, să pot să discut doar lucruri fundamentale: salata de roşii, soarele, apa mării, nisipul fin, pietrele rotund şlefuite de du-te-vino-ul regulat al valurilor, răcoarea blajină a serii, cînd stai pe şezlong, sub palmier şi savurezi ceaiul aromat de fructe!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu