NIKOLAEV SUPPORT

NIKOLAEV SUPPORT

joi, 25 martie 2010

JURNAL DE CHIŞINĂU. ZIUA 53(129)



FIECARE CU PIZDA MĂ-SI!

Sînt soldat disciplinat. Părinţii m-au educat ca în Banat: să nu înjur, să nu vorbesc urît, să spun mulţumesc, să salut, să fiu punctual, să îmi iubesc aproapele şi să sar în ajutorul lui. Nu cred că în 40 de ani îmi pot reproşa mulţi că nu mi-am ascultat părinţii! De aceea, cînd conducerea SRR mi-a ordonat să trec Prutul, am făcut-o, deşi fără prea mare tragere de inimă, pentru că mi-am lăsat din nou familia singură! Acum, dacă adaug şi incursiunile din 1992 şi 2004 la anul care se împlineşte luna viitoare, pot să spun că... mi-am făcut mulţi prieteni în Moldova. Oameni pe care îi apreciez şi îi stimez! Nu aş vrea să-i pomenesc, ca să nu le fac rău! Totodată, viaţa de jurnalist de peste 20 de ani, dintre care 10 efectiv de supravieţuit pe fronturile din întreaga lume, m-au făcut să judec lumea, poate, mai aspru şi, oricum, într-un limbaj uneori greu de reprodus! Aflat „în conservare” la Chişinău, m-am străduit să nu şochez colectivitatea cu acest limbaj şi să nu arunc o „anatemă” asupra reputaţiei instituţiei pe care o reprezint, cu adevărat onorabilă! Îmi cer scuze suplimentar şi de la onoratul profesor Dan Dungaciu, care mai are tangenţă, accidental, cu ce se scrie în acest spaţiu virtual autonom şi independent!

Şi am ajuns la ce mă durea! Păi, se poate să nu mă enervez eu în fiecare dimineaţă? Nu se prea poate! „Fraţii” se străduiesc să-mi ofere motive perpetue (SIS-ul să-mi spună dacă folosesc cuvinte prea...savante!). Pentru că, nu-mi amintesc să fi cunoscut vreun spaţiu geografic atît de strîmt în care toată lumea să arunce în toată lumea cu kkt! Ultimele 24 de ore au fost pline de astfel de motive aşa că, am să le iau pe rînd, bătrîneşte:

1.Dacă pînă ieri am avut oareşcare îndoieli, de ieri am o certitudine: Preşedintele Mihai Ghimpu A FOST LĂSAT SINGUR DE CĂTRE PARTENERII DE ALIANŢĂ! Noua Constituţie a fost elaborată. Ea poate suferi îmbunătăţiri, dar reprezintă un document modern care va duce la modernizarea statului moldovenesc. Evident, că acest lucru nu se va întîmpla! Pentru prima dată, într-un an, sînt de acord cu Petru Bogatu: „Urmărindu-l luni pe preşedintele interimar Mihai Ghimpu la talk-show-ul Cabinetul din umbră, m-am convins o dată în plus că el este un adevărat Don Quijote al zilelor noastre. Un suflet curat şi curajos, mereu plin de bun simţ, vorba lui George Călinescu, gata să se bată pentru idealurile sale, să se sacrifice la tot pasul pentru lumea pe care o iubeşte”. Foarte adevărat! Ce-i reproşează PARTENERII lui Ghimpu? Că e prea român? Că doreşte modernizarea statului? Că ţine cu oamenii? Că nu-şi mai doreşte privilegii personale şi vrea că tinerii moldoveni să trăiască o viaţă mai bună? Detractorii săi citesc blogurile şi forumurile în care toţi tinerii acestui spaţiu au aceleaşi idealuri? Asta înseamnă că e trădător? Vrăjitor? Eretic? Nebun? Nu! Pur şi simplu, omul ăsta îşi doreşte ca acest spaţiu să fie, într-adevăr, Republică, şi nu gaura de cur care este astăzi! Dacă nici un „taliban” nu se va lupta pentru idei fundamentale şi fundamentaliste, lucrurile sînt simple: 4 milioane de refugiaţi în Europa şi Asia (comunitatea internaţională a mai văzut din astea!) iar aici, în loc de Republica Moldova poate să rămînă oricînd statul banditesc, tîlhăresc cum vreţi să-i spuneţi! O gaură neagră! „Ochiul maro” al Europei, cum se spune la mine în cartier! Îl puteţi pune preşedinte pe Smirnov, locul de premier e ocupat deja, lider de sindicat pe Maia Laguta şi la ora 21 vă puteţi uita, absorbiţi de adevăr, la „Rezonans”-ul lui Starîş!

Ce greşeşte Ghimpu atît de tare? Că vorbeşte limba română? Rar mi-a fost dat să citesc un text mai veninos ca acela nesemnat de astăzi din „Moldova Suverană”! Prieteni, LIMBA ROMÂNĂ e un DAT pe aceste meleaguri, şi nu numai, dacă ţi-ai dezlipii ochii ăia mari de bou ce eşti ai putea vedea că din Albania şi pînă în Crimeea, TOT LIMBA ROMÂNĂ se cheamă! Eu m-am născut şi am crescut într-un loc pe care Carol Robert (dar tu habar nu ai cine a fost!) l-a pregătit să fie o alternativă la SUA! Unde m-am născut eu, convieţuiesc 18 minorităţi, care, zău, s-au săturat de România şi mîine şi-ar proclama independenţa, dar, vorbesc LIMBA ROMÂNĂ, cretin ce eşti! Stai liniştit! România NU VA ANEXA Republica Moldova! Populaţia României, disperată de cretinii care o păstoreşte, nu mai are nevoie de alte probleme în plus! E adevărat, la colecţie, găgăuzi nu avem! Dar, nici nu ne trebuie! Başcanul Formuzal poate să doarmă liniştit! Şi voi, pe care vă fute grija de problema asta, la fel! Că dacă e să facem pe nebunii, putem spune, ca grecii care au şi ăia bube în cap cu Macedonia, că „Moldova” e denumire românească – o identitate hulită la Chişinău, dacă înţeleg eu bine! – şi, prin urmare, ar cam trebui să-şi schimbe numele. Să-şi zică „Moldova de Est”, de exemplu, sau Fîsdova, sau Kancidova! Aşa am rezolva şi contradicţia între paşapoartele româneşti, sau premisele de mic trafic, şi clănţăneala asta cretină din gură!

2. Deci, Ghimpu a fost lăsat singur să piardă capital de încredere. În acest răstimp, „partenerii” din coaliţie nu prididesc cu defăimarea acestuia şi cu cîştigarea propriilor redute. În bătălia electorală pe care, chipurile, toţi o urăsc, e permis orice. Campion e premierul Filat, omul care spunea la o întîlnire cu bloggerii că el rămîne premier, nu vrea preşedinte, dar vrea republică prezidenţială! Băi, băieţi, să ne înţelegem: aveţi o problemă de comunicare şi de percepţie. Dacă nu vă descurcaţi CU LIMBA română, încercaţi cu alta! Întotdeauna DOAR prima limbă e mai grea! Ieri, TOATE mediile de informare din Moldova, şi unele din România, au gemut de informaţia că Vladimir Filat a obţinut de la „donatori”(un termen pe care l-am auzit des şi în Afganistan!) 1,9 miliarde de euro! Nu spune în ce condiţii şi nu-mi place să-l citez pe Dodon, al cărui fan NU sînt, dar Igor are dreptate: Aceste fonduri, ajutorul, pînă în anul 2013 va fi de 2,6 miliarde dolari americani sau cca 1,9 miliarde euro, iar „suma anunțată include și fondurile destinate Moldovei, anterior anunțate“. Prin urmare este vorba de cca 600 mln promise de FMI, cca 260 mln. negociate și semnate, acordul cu Provocarile Milleniumului (programul Compact), creditele deja alocate recent de la Banca Mondiala (cca 50 mln), creditul ofeit de Polonia de 15 mln, grantul oferit de România de 100 mln euro, UE cu cca 100 mln și alti donatori. Tot aici de obicei se includ și promisiunile de finanțare a sectorului privat de către BERD, BEI și alte instituții comerciale internaționale, care de obicei creditează în condiții comerciale sectorul privat, și uneori statul. Din cîte cunosc promisiunile făcute publice de către cei din urmă sunt de cca 200 mln. euro pentru următorii ani. Per total vom obtine doar 10-20 la sută mijloace siplimentar celor deja anunțate cu mare pafos de guvernare pe parcursul ultimelor 6 luni! Suficient pentru propriile interese şi campania electorală ce va să vină! Crede cineva că „donatorii ăia e proşti”? Adică, „ei nu ştie” cu cine au de aface? Vă asigur că ştiu, iar procentele avansate în plus la Bruxelles fac parte din marja de pierderi planificate şi comisioane pentru orice corporaţie mare! Dar, dă bine la prostime, pe televizor: în timp ce Ghimpu spune poveşti, eu, Filat din Pont aduc bani în scumpa noastră ţărişoară! Hai, că mă apucă rîsul! Mai crede cineva că omul politic vine la putere pentru binele electoratului său?

3. În acest răstimp, vorba basmului, „Lupu-şi schimbă părul dar năravul ba”! Vice-ministrul Lazăr spune lucrurilor pe nume: „mai lăsaţi jos, că măcăne, gargara asta cu UE, care va fi peste 20-30 de ani, cînd UE va fi istorie, şi hai să dăm mînă cu mînă în CSI unde putem fi „fruntaş la oraş” chiar de azi! O propunere logică, de bun simţ şi demnă de luat în seamă!

4. Alianţa DA din Moldova, care are în frunte un fost coleg de breaslă de la JurnalTV, cică alianţa tinerilor din Moldova, bruiază şi ea atmosfera şi aşa încărcată de bruiaje de la Chişinău şi se ia de piept cu Ghimpu. Iar cu Ghimpu? De ce nu te baţi, frate cu Lupu? Că e mai forţos! Sau cu Urechean, că e mai de categoria grea! Ceva a început cu stînga – sora lu Dreapta – în DA-ul ăsta moldovenesc!

4. Peste toate aceste frămîntări de interese mafioto-personale-imbecile, o ştire cu adevărat interesantă a trecut razant prin presa moldavă: Rusia, Republica Moldova şi Transnistria au efectuat miercuri şi joi exerciţii militare comune, relatează agenţia RIA Novosti, citată de postul de radio Vocea Rusiei, în pagina electronică de miercuri, 24 martie. Potrivit colonelului Anatoli Zverev, comandant al contingentului rusesc de menţinere a păcii, exerciţiile se vor desfăşura în două etape. În prima etapă, care are loc miercuri, va fi verificat gradul de pregătire pentru luptă a contingentelor militare din forţele de menţinere a păcii în locurile lor permanente de mobilizare. A doua etapă, programată pentru joi, se va axa pe colaborarea forţelor de menţinere a păcii cu structurile de ordine locale. Adică, şi acum vorbesc serios!, Rusia a iniţiat manevre militare pe teritoriul statului independent Republica Moldova! În „parteneriat” cu o „grupare de crimă organizată” care controlează un teritoriu aflat sub jurisdicţie moldovenească! Şi Kalman nu zice nimic! Nici Chaudry! Nici DirK! Ca să vezi ce înseamnă 5 plus 2! Adică o labă la două mîini! Eu rămîn la opinia mea privind rezolvarea diferendului transnistrean: controlul şi recuperarea armamentului mic şi mijlociu din regiune, după modelul Iraq, înlocuirea „căştilor albastre” cu Poliţia europeană, după modelul Kosovo, şi instituirea unui regim fiscal comun care inducă fluxuri financiare comune, constante şi controlabile pe ambele maluri ale Nistrului. Sînt convins că mai ales a treia propunere nu „coafează” nici un oficial de la Chişinău sau Tiraspol!

5. Cireaşa de pe tort! Ştirea de azi-dimineaţă îmi confirmă încă o dată că Uniunea Europeană este o formă fără fond, o colecţie de opinii şi politici naţionale, fără o politică externă comună şi pe viitor! Un „emisar extern” TOTAL anonim şi lipsit de prestanţă şi autoritate şi lipsa unei forţe militare comune care să dea greutate politicii externe comune, sînt doar două din ingredientele eşecului acestui club, din care sînt primul care mi-aş dori ca România să plece! Ieri, nu mîine! Tratatul de apărare al Uniunii Europei Occidentale (UEO), adică „braţul armat al UE”, creat în 1948 şi la care s-au asociat 28 de ţări, va fi denunţat în următoarele zile, a anunţat miercuri preşedintele adunării interparlamentare a UEO, Robert Walter, relatează AFP. "Tratatul va fi denunţat în următoarele zile şi UEO va fi desfiinţată ca organizaţie în aproximativ un an". MINUNAT! ROMÂNIA IAR A PRINS ULTIMUL TREN. SPRE NICĂIERI! Cît despre Moldova... Fiecare cu pizda mă-si. Sau cu pizda din dotare! Nu e mai bine aşa? Dasvidania!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu